Predstavitev podjetja na spletu je pomembna ne samo zato, da svojemu podjetju, preko interneta krepimo ime njegove blagovne znamke (kar utegne biti razmeroma drag cilj podjetja), ampak tudi zato, da na ustrezen način pritegnemo nove kupce in pridobimo nove posle preko spleta. A kako predstaviti podjetje na spletu tako, da bo naša predstavitev delovala tudi prodajno učinkovito?
NAMIG: Ogromno uporabnih in praktičnih napotkov o tem kako predstaviti podjetje na spletu, se nahaja tudi na povezavi podjetništvo na spletu, kjer so predvsem zbrani preverjeni nasveti o tem kako skozi vsebinski marketing, marketing na Amazonu in optimizacijo spletnih strani, predstavljati svoje podjetje tako, da bo prodajno bolj učinkovito-
Kaj boste našli v tem zapisu
Kazalo
- Prednosti in koristi učinkovite digitalne predstavitve podjetja na spletu
- Pomen predstavitve podjetij v digitalnem svetu in digitalnem marketingu
- Kako predstaviti podjetje na spletu na zanimiv in privlačen način
- Možnosti predstavitev podjetij na spletu (v pdf, video, powerpoint obliki, s kratkim opisom,…)
- Primeri predstavitev podjetij na internetu
- Kratka in jedrnata predstavitev ponudbe dnevnih regalov v online trgovini Pohištvo123.si
- Predstavitev spletne cvetličarne Sanjski.Sopek.si
- Kako predstaviti podjetje z naravno kozmetiko [s pomočjo email marketinga]
- Kako predstaviti podjetje s plezalnimi stenami [primer Kreal.si]
- Kako se na spletu predstavljajo medijska podjetja in portali (npr. Varčevanje energije.si)
- Kako predstaviti podjetje v finančni panogi (npr. Abanka in Prva bonitetna agencija ebonitete.si)
- Viri in dodatne informacije
Prednosti in koristi učinkovite digitalne predstavitve podjetja na spletu
Predstavitev podjetja na spletu, v največ primerih, zgleda v obliki izdelane spletne strani oz. spletne trgovine. Čeprav se tako online trgovine kot ostale spletne strani, pogosto v svojih spletnih predstavitvah, osredotočajo predvsem na to, da obiskovalcem svojih spletnih strani, ponujajo in prikazujejo svoje ponudbe produktov in storitev, je, iz prodajno učinkovitega načina, potrebno poudariti, da obiskovalci spletnih strani trgovin, nakupe oz. zanimanja za storitve podjetij, opravijo le, če spletni strani zaupajo in, če jih te prepričajo.
Zato je priporočljivo, da ima vsaka spletna trgovina in spletna stran, 1 meni (eno spletno vsebino), namenjeno predstavitvi svoje dejavnosti, zaposlenih in ekipe, vodstva in ostalih informacij o podjetju.
Pomen predstavitve podjetij v digitalnem svetu in digitalnem marketingu
Odgovor na vprašanje kako predstaviti podjetje v digitalnem svetu je močno povezan s tem, na katerem digitalnem in spletnem kanalu se podjetje sploh želi predstavljati.
V zadnjem času je predvsem digitalni marketing in promocija podjetij na mobilnih napravah, preko najrazličnejših mobilnih aplikacij, zanimiva za večino prezentacij podjetij. Sicer pa je smiselno, da se podjetje digitalno predstavlja na različnih digitalno marketinških kanalih, saj se potencialni bazen kupcev podjetij, v svetu digitalije nahaja na različnih in večih kanalih, hkrati (t.i. omnichannel digital marketing).
V Sloveniji so najbolj uporabljane “veje” digitalnega marketinga za predstavitev podjetij, naslednje:
- spletni marketing
- oglaševanje in predstavitve na najrazličnejših digitalnih displejih
- email marketing
- predstavitve podjetij preko mms in sms sporočanja in komuniciranja
- zunanje oglaševanje, ipd…
V kolikor ste začetnik na področju digitalnega marketinga, priporočamo ogled posodobljene vsebine Digitalni marketing za začetnike. V njej so podrobneje opisani vsi, zgoraj našteti kanali digitalnih možnosti predstavitev podjetij.
Če želite iz svoje predstavitve na spletu narediti prodajno učinkovito spletno stran, je ključnega pomena, kakovostno, s t.i. elementi zaupanja, ki gradijo kredibilnost spletne strani, izdelati spletno vsebino, ki govori o podjetju (t.i. about us page).

NAMIG: Za učinkovito predstavitev svojega podjetja, s pomočjo spletne strani, poskušajte svojo spletno stran, zasnovati tako, da boste preko nje merili in spremljali konverzije. Naj vas pri spletni predstavitvi vašega podjetja ne zanima samo koliko je na vašo spletno stran, na dan, prispelo novih obiskovalcev (čeprav je tudi povečevanje obiskanosti spletne strani, krasen in predvsem zelo natančno, merljiv cilj za izboljšanje spletne vidnosti ter predstavitve podjetja).
Pri spremljanju ciljev spletne predstavitve podjetja se osredotočite na čimboljšo uporabniško izkušnjo spletne strani, spremljanje konverzij kupcev v trgovinah idr…
Številna podjetja premalo izkoriščajo spletno vsebino na t.i. about us strani za svojo predstavitev, saj se pogosto osredotočajo predvsem na to, da čimprej in čimbolj kakovostno prikazujejo lastnosti in rešitve, ki jih prinašajo njihovi produkti in storitve.
Kakovostno izdelana predstavitvena spletna stran (katerih primere si lahko ogledate v nadaljevanju) pomaga krepiti zaupanje obiskovalcev v spletno stran, s čimer se izboljšajo t.i. konverzije spletne strani (to je št. nakupov, št. oddanih zanimanj, št. oddanih leadov – naročil na e novice, itd…).
Če se slučajno, kot lastnik podjetja ali lastnik spletne strani, nahajate na točki prenavljanja vaše spletne strani in se ob tem sprašujete kako predstaviti podjetje na spletu, na bolj učinkovit način, priporočamo še naš zapis Prenova spletne strani je čas za razmislek o prenovi spletnega nastopa v celoti.
Kako predstaviti podjetje na spletu na zanimiv in privlačen način
Predstavitev podjetja na spletu je mogoča na različne načine.
Čeprav nas je večina spletnih obiskovalcev prej vizualnih, kot avdio in “bralnih” konzumatorjev spletnih vsebin, pa je, za potrebe učinkovitega spletnega marketinga, pomembno, da podjetje za svojo predstavitev, uporabi vse formate komuniciranja in sporočanja (res pa je, da so različni formati podjetniškega komuniciranja, bolj primerni za različne vrste spletnih kanalov). V zvezi s tem priporoččamo še naš zapis z razlago o tem ali spletni marketing pomeni prodajo čez slike ali besede.
Na YouTube kanalu se podjetje predstavlja v video obliki, na spletni strani, se pojavlja v različnih formatih (na produktnem nivoju je najboljša predstavitev podjetja preko slik produktov in predvsem slik rešitev, ki jih produkti oz. storitve podjetja, prinašajo), tekstovni format predstavitve podjetja je ustrezen za podjetniški blog, kjer podjetje gradi svojo vsebinsko predstavitev iz zgodbo.
Na družabnih omrežjih, v odvisnosti do posameznega socialnega omrežja in v odvisnosti od ciljev predstavljanja podjetja (t.j. ciljev targetiranja podjetja), se podjetja predstavlja skladno z dobrimi praksami posameznih spletnih platform:
- twitter; kratka, redna, konstantna, sporočila do največ 140 znakov. Najboljše je, da podjetje predstavlja fizična oseba (direktor, vodja)
- LinkedIN; kratki, od 200 do 300 znakov uporabni nasveti, ki pomagajao udeležencem na LinkedIN-u, reševati njihove zagate (ki so povezane s prodajnim programom predstavitelja)
- YouTUBE; kratki video rešitve in informativne vsebine od katerih se uporabniki hitro naučijo
- blog na spletni strani; daljši, ne Piar-ovski zapisi, ki pojasnjujejo delovanje podjetja in podrobneje razlagajo dejavnost podjetja
Vse, izmed omenjenih možnosti predstavljanja podjetij na spletu, naj bodo povezane z merjenjem ciljev predstavljanja. Izvajanje najrazličnejših predstavitev brez merljivih ciljev ima za posledico t.i. marketinško “streljanje v jato”, kjer pač podjetniki izpostavljajo svoja podjetja predvsem tam, kjer se nahaja največ publike – v neodvisnosti od tega ali bodo sploh s svojimi predstavitvami zadeli tarče ali ne.
NAMIG: Še posebej, če imate speltno trgovino, je od njene učinkovite predstavitve, odvisno, koliko bo vaša spletna trgovina, obiskovalcev spreminjala v kupce. Slednje pa je zelo povezano z načinom komuniciranja na različnih spletnih kanalih. Četudi vaša izdelana spletna trgovina vključuje vrhunsko predstavitev, to k izboljšanju online prodaje, ne bo pomagalo čisto nič – če je način komuniciranja na različnih spletnih kanalih (preko katerih vabimi uporabnike interneta v svoje trgovine), zavajajoč, preveč prodajno “posiljujoč” ali, če se v svojem spletnem nastopu, samo reklamiramo. Izdelava online trgovine naj vključuje tudi celovit načrt/strategijo vaše spletne prodaje, marketinga in komuniciranja.
Postavljanje ciljev predstavitev podjetij na različnih spletnih kanalih ima za posledico večjo motivacijo udeležencev na teh kanalih, saj podjetje, ob prepletenosti in različni rabi različnih kanalov, predstavljajo vsi, ne samo vodstvo, temveč tudi zaposleni, zato je smiselno, da se predstavljanja podjetja lastniki lotite tako, da zaposlene motivirate k temu, da predstavljajo podjetja na spletu, aktivno tam, kjer se sami največ zadržujejo tudi v svojem prostem času. Če vas zanima več o tem kako motivirati zaposlene v podjetjih, si preberete še naš zapis, na povezavi.
Možnosti predstavitev podjetij na spletu (v pdf, video, powerpoint obliki, s kratkim opisom,…)
Kot je razvidno že iz zgornjega poglavja, so možnosti kako predstaviti podjetje na spletu, zelo različne. Najpogosteje se za predstavitev podjetij na internetu uporabljajo pdf formati (v primerih izdelave online katalogov s predstavitvami podjetij), video formati za predstavitve podjetij na YOuTube in ostalih video spletnih kanalih, powerpoint prezentacije za predstavitev podjetij večjim skupinam interesentov (na sejmih, na srečanjih in kongresih, itd…), tekstovne PR vsebine za predstavitev podjetij v tekstovnih in spletnih medijih (časopisi, magazini, revije, online portali,. itd…).
Pri predstavitvah podjetij v različnih oblikah je najpogostejša metoda najprej izdelava t.i. CGP-ja, to je celotne grafične podobe podjetja, z namenom, da je sporočilo in način komunikacije podjetja, skozi različne kanale komuniciranja, enak.
Primeri predstavitev podjetij na internetu
Kratka in jedrnata predstavitev ponudbe dnevnih regalov v online trgovini Pohištvo123.si
Na spodnji sliki si lahko ogledate predstavitev ponudbe regalov za dnevne sobe, kjer so na zelo enostaven način predstavljeni osnovni regali za dnevno sobo, kombinatorni regali, moderni regali, stenske police, različni regali za televizor in knjižni regali

Na zgornji sliki lahko vidite, da je predstavitev ponudbe podjetja pohištvo123.si, izvedena v obliki blog posta z nasveti za čimlažjo izbiro ustreznih regalov za dnevne sobe.
Če želite pospešiti vidnost vaše predstavitve na spletu, vključite v posamezno predstavitev izdelkov, gumbe za deljenje vsebin na socialna omrežja.
Predstavitev spletne cvetličarne Sanjski.Sopek.si
Spletna cvetličarna v Škofji Loki, Sanjski-Sopek.si se na spletu predstavlja z dvema spletnima stranema; svojo spletno trgovino in svojo spletno stranjo, namenjeno cvetlični dekoraciji porok.
Iz spodnje slike lahko razberete, da je za krepitev zaupanja obiskovalcev v spletno trgovino, zelo pomembno, da v svojo spletno predstavitev dodate slike, ki pristno izkazujejo vas kot lastnika in nosilca ter ponudnika storitev, hkrati pa ni narobe, če med objavljene slike dodate, ne samo tiste, ki kažejo vas, ampak tiste, ki vas prikazujejo pri delu:

Kako predstaviti podjetje z naravno kozmetiko [s pomočjo email marketinga]
Email marketing velja za enega izmed bolj učinkovitih predstavitvenih spletnih kanalov, pri čemer ne govorimo samo o možnosti predstavitve v obliki plačanih oglasov znotraj uporabe email odjemalcev (npr. Googlov gmail,….).
Spodaj si poglejte kako ima izvedeno predstavitev svojega podjetja trgovina TakoLepo.si, ki na trgu ponuja različno naravno kozmetiko, naravna mila, ipd….
Za vse obiskovalce, ki sicer obiščejo trgovino, hkrati pa še ne opravijo nakupa, je ob izhodu iz trgovine, ponujena simpatična možnost prijave na e novice trgovine TakoLepo.si:

Kako predstaviti podjetje s plezalnimi stenami [primer Kreal.si]
Slovensko podjetje Kreal sodi med inovatorje na področju proizvodnje t.i. umetnih, a pametnih plezalnih sten za otroke. Njihove plezalne stene so v Sloveniji, postavljene ob bok številnim umetnim plezalnim stenam v krajih, kjer se sicer nahajajo tudi ostalo priznani plezalni centri, zaradi njihovih pmaetnih funkcionalnosti in lastnosti, pa sodijo v sam vrh obiskanosti in zanimivosti med plezalnimi stenami.
Če želite izboljšati svoje plezalne veščine, hkrati pa vas zanima kako zgleda predstavitev njihove plezalne stene, obiščite povezavo Plezalne stene v Sloveniji in OBVEZNO kliknite na reklamno pasico ob strani:

Kako se na spletu predstavljajo medijska podjetja in portali (npr. Varčevanje energije.si)
Velike medijske hiše (poptv,devnik, rtv,…) se na spletu predstavljajo z vsakodnevnimi svežimi in aktualnimi vsebinami in novicami. V vseh najrazličnejših spletnih formatih (video, tekst, slike, podcasti,…), manjša, specializirana podjetja, ki delujejo na področju specifičnih panog, pa se na spletu predstavljajo kot kredibilni viri iz področij, na katerih delujejo.
Varčevanje-energije.si je tak primer medijskega, spletnega, specializiranega portala, ki je slovenskim uporabnikom interneta poznan predvsem s svojimi prispevki na področju ogrevalne tehnike (toplotne črpalke, ir paneli, itd…), njihova vidnost in prepoznavnost pa iz leta v leto narašča, saj je na področjih prihrankov energije z najrazličnejšimi energenti, vedno več ponudnikov, hkrati pa tudi interesentov. S kakšnimi zgodbami se na spletu npr. predstavlja Varčevanje-energije.si o ogrevanju z ir paneli, ki je sicer v svetu uveljavljeno že več kot 80 let, poglejte na povezavi.
Kako predstaviti podjetje v finančni panogi (npr. Abanka in Prva bonitetna agencija ebonitete.si)
Ne samo pri predstavitvah podjetij v finančni panogi, temveč tudi v marsikateri drugi dejavnosti, je spletna predstavitev podjetja, podvržena tudi t.i. zakonskim regulativam, ki določajo kaj sme in kaj ne sme biti objavljeno na posameznih spletnih straneh.
Načeloma velja za predstavitev podjetij v finančnih panogah, da so te povezane z vsemi finančnimi inštitucijami in regulativami, FURS-om, AJPES-om, uradnim listom, primere zelo vzglednih predstavitev bančnih in finančnih storitev spletnih strani, poglejte na strani o ceni bonitetnih poročil in na spletni strani Abanka.
Viri in dodatne informacije
Predvsem majhna podjetja se z vprašanjem kako predstaviti podjetje na spletu, srečujejo bolj intenzivno, saj majhnih podjetij, praviloma ne pozna še dovolj velika in kritična masa (t.i. bazen potencialnih kupcev). Zato je za majhna podjetja zelo priporočljivo, da se svoje predstavitve na speltu, lotijo nišno. Več o tem kako poslovati kot malo podjetje, najdete na povezavi.