Offsite SEO & backlinking | Kako promovirati spletno stran

Kaj je Offsite SEO

Offsite SEO je podvrsta optimizacije spletne strani. Glavno načelo je to, da deluje iz sekundarnih spletnih platform oz. sekundarnih spletnih strani.

Z izvajanjem offsite SEO-ta (oz. offsite optimizacije), zvišujemo ugled naše spletne strani, ter jo bolje predstavimo Googlu.

Rezultat tega je boljša uvrstitev spletne strani v Googlovih iskalnih rezultatih, s tem pa pridobitev večjega števila obiskovalce (in kupcev) na spletni strani.

Rečemo lahko, da je off site optimizacija ena izmed spletnih marketinških strategij.

offsite seo

Kako pomemben je offsite SEO za dobro uvrstitev | Ebonitete.si

Offsite SEO je pogosto tretiran kot manj pomembna vrsta optimizacije. V resnici pa je offsite optimizacija lahko razlog, da se vaša spletna stran uvrsti na prvo mesto.

Idealno razmerje med izvajanjem offsite in onsite optimitacije je 50:50. Zato boste videli, da vsa uspešnejša podjetja izvajajo obe obliki.

Primer enega izmed takšnih podjetij je Ebonitete.si. Oglejte si ga na povezavi. 

ebonitete . offsite seo

Kako se Offsite SEO razlikuje od Onsite SEO

SEO (Search Engine Optimization) sestavljata dve veji:

  • onsite SEO in
  • offsite SEO

Obe veji imata skupen cilj – izboljšati uvrstitev primarne spletne strani. To jr npr. spletna trgovina, ali pa spletna stran vašega podjetja. 

Skratka, primarna spletna stran je spletna stran, ki nam je najprej v interesu.

Glavna razlika med vejama optimizacije je mesto izvajanja optimizacije. 

Onsite SEO se izvaja na primarni spletni strani. To pomeni, da primarno spletno spreminjamo in prirejamo tako, da jo Google označi kot kakovostno vsebino.

Offsite SEO se izvaja na sekundarnih spletnih mestih, kot so:

  • družbena omrežja (Twitter, Linkedin, YouTube,…)
  • sekundarne spletne strani (gostiteljske ali vaše)

Zaradi različnih mest optimizacije je SEO-tu prilagojen način optimizacije. Onsite optimizacija navadno zahteva več dela, več natančnosti in večjo kakovost vsebine.

Offsite optimizacija nima tako težkih zahtev. Zato lahko offsite optimizacijo izvajamo hitreje in pogosteje.

 

Komplicirana sestava onsite prispevka | Prvafina.si

Onsite prispevki so na precej višjem nivoju kakor offsite prispevki. Poglejmo si primer enega izmed onsite prispevkov iz spletne strani Prvafina.si. Vidite ga na spodnji sliki ali pa na povezavi Odkup terjatev.

odkup terjatev offsite seo

Glavni element Offsite SEO – backlinking 

Glavni element offsite optimizacije je grajenje povezav oz. linkov. Ker to izvajamo iz sekundarnih spletnih mest, temu procesu pravimo “backlinking.”

Backlinking deluje tako, da v neko vsebino, ki ni objavljena na primarni spletni strani, dodamo povezavo.

Google to interpretira kot priporočilo tiste spletne strani. Več kot zgradimo povezav, več “priporočil” je dobila naša spletna stran. Vsebina je torej v očeh ostalih Googlovih uporabnikov zelo kakovostna.

Backlinking torej viša našo uvrstitev.

 

Vrste backlinkov

Nekatere backlinke je zelo preprosto zgraditi, spet drugi zahtevajo malo več časa in truda. Zato se backlinki delijo na tri glavne vrste:

  • lahki backlinki,
  • srednji backlinki in
  • močni backlinki

Mislili bi si, da lahko z gradnjo velike količine lahkih backlinkov dobimo enak rezultat kakor z gradnjo enega močnega. Seveda pa ni tako preprosto. Spoznajmo dve pravili backlinkinga…

 

Močni backlinki na spletni strani Magus.si – Bloganje

V prispevku Bolečine v vratu na spodnji sliki lahko vidite, kako je v blog lahko vstavljena neka povezava. Povezave se v prispevke vstavljajo isto, ne glede na to če izvajamo offsite ali onsite SEO.

bolečine v vratu - offsite seo

Kaj upoštevati pri gradnji backlinkov

Pri grajenju povratnih povezav oz. backlinkov, moramo upoštevati dve pravili:

  • link velocity
  • link density

Link velocity je hitrost nastajanja povezav. Googlo namreč hitrost nastajanja povezav meri. Zakaj?

V določenem trenutku se je na spletu pojavil “črn trg” linkov. Uporabniki so lahko kupili več tisoč in več milijonov povezav za nekaj evrov.

Tako močna priporočila so spletne strani izstrelila na prvo mesto rezultatov.

Google je zato razvil algoritem, ki hitrosti nastajanja povezav sledi. Če je število povezav “nenaravno”, jih Google izniči.

Spletno stran, ki pa je zaradi povezav koristila pa penalizira.

Link Density je gostota povezav. V bistvu gre za pravilo, ki zopet temelji na “naravnosti” nastajanja povezav.

Če je neka spletna stran dovolj popularna, da jo priporočajo na eni spletni platformi, jo verjetno tudi na drugih.

Ta priporočila pa (če ne prihajajo od ene osebe) bi naj nastajala v različnih oblikah. Zaradi tega je potrebno graditi vse tri vrste backlinkov – lahke, srednje in močne.

In to razmeroma enakomerno. Poglejmo si, kako lahko zgradite posamezne povratne povezave …

 

Kako graditi lahke backlinke

Lahki backlinki se gradijo preko družbenih omrežij. To pomeni, da za njihovo gradnjo potrebujete družabne račune.

Vrsta družbenega omrežja preko katerega želite graditi backlinke, je odvisna od vsebine vaše primarne spletne strani.

Vedno uporabljajte tista socialna omrežja, ki imajo največ takšnih uporabnikov, ki bi jih zanimalo tudi vaše podjetje.

Osredotočite se na starostni skupino vaših strank in jo primerjajte z večinsko starostno skupino družbenih omrežij.

Lahki backlink zgradite tako, da naredite neko objavo in vanjo dodate povezavo. Vsa družbena omrežja tega ne omogočajo (npr. Intagram), pazite, da to upoštevate pri izbiri.

Tem vrstam backlinkov so najbolj primerna družbena omrežja kot so Facebook, Twitter in Linkedin.

 

Kako graditi srednje backlinke

Srednji backlinki se gradijo preko forumov in blogov, zato tej obliki backlinkanja pravimo tudi forum/blog commenting.

Potrebno je poiskati neki (razmeroma obiskani) forum ali blog, ki se vsaj delno nanaša na vsebino vaše spletne strani.

Nato zgradite ogrodje (napišete komentar) in vanj vstavite povezavo.

Komentar naj ima 50-150 besed za maksimalno moč povezave.

 

Kako graditi močne backlinke

Močni backlinki zahtevajo največ časa. Gradijo se s pomočjo blog objav, zato boste za to obliko backlinkanja zasledili tudi izraz vsebinski backlinking.

“Ogrodje” za to povezavo je blog. To pomeni, da mora vsebovati več kot 600 besed. Tako obsežen prispevek pomeni, da bo iz Googlove strani obravnavan že kot posamezna vsebina in ima dobre možnosti za uvrstitev.

Višja kot je uvrstitev, močnejši je link. V eno blog objavo pa vam ni treba dodati samo ene povezave. Pravilo je 200 besed na 1 povezavo.

Povezave:

Viri: