Spletna trgovina ali trgovina preko interneta je oblika trgovine, ki preprosto deluje na spletu. Razmah njene uporabe v zadnjih letih je povzročil veliko zanimanje za njeno delovanje. Kako torej zagotoviti, da bo vaša spletna trgovina uspešna (iz oči SEO pisca).
Kazalo
Uspeh spletne trgovine ni odvisen od izdelka, ki ga prodajate
Pogosta napačna predstava o spletni trgovini je ta, da je njen uspeh v celoti odvisen od izdelka, ki ga prodajate. Izkušnje pa pravijo, da stvar ni takšna. Izdelek, ki ga prodajate kot sam, nima takšnega pomena, kot kako ga prodajate.
Kot primer se spomnimo Fidget spinner manije, leta 2017. Izdelek se je pojavil od nikoder in se naenkrat razširil po celem svetu. Čemu točno je služil? Kdo ve.
Obratno obstajajo tudi izdelki, ki so bolj “uporabni” a zaradi napačne prodaje niso prešli v množično uporabo.
Izdelek torej, razen vloge v delovanju spletne trgovine ne bo imel takšnega vpliva, kot prodaja sama.
Spletna stran Magus.si se ukvarja s prodajo elektromagnetne terapije in uporabnih pripomočkov – Bolečine v rami
Spletna stran Magus.si – ena najuspešnejših spletnih strani v Sloveniji – je posebna prav iz njihovega pristopa k prodaji. Prodajajo namreč storitev zdravljenja z elektromagnetno terapijo.
Poglejte kako so se prodaje lotili v prispevku Bolečine v rami, na svoji spletni strani. Opazite, da se ne osredotočajo na storitev toliko kot na informacije uporabne bralcem?
Katere so glavne vrste spletne trgovine, ki so se izoblikovale v zadnjih letih
Obstaja več vrst spletnih trgovin, ki delujejo po presenetljivo različnih principih. Glavne, najbolj razširjene (in najuspešnejše) vrste spletne trgovine, pa so naslednje:
- “Klasična” spletna trgovinaNajosnovnejša vrsta spletne trgovine, ki je internetu odprla svet v marketing, je t. i. “klasična” spletna trgovina. Na njo ponavadi mislimo, ko govorimo preprosto o spletni trgovini.
V spletni trgovini so torej neki izdelki, ki tehnično gledano pripadajo vam. To ne pomeni, da izdelke nujno vi nadzorujete, ampak, da ste jih kupili in zaslužek več ne gre proizvajalcu.
Tem izdelkom na vaši spletni trgovini cene postavljate vi. V vaši spletni trgovini lahko prodajate katerekoli izdelke želite.
- Affiliate spletna trgovinaNaslednja oblika spletne trgovine je affiliate ali “posredniška” spletna trgovina. V takšni spletni prodaji igrate vlogo posrednika med proizvajalcem in kupcem.
Izdelki torej niso vaši – prodajate izdelke neke druge partije in ob prodaji dobite delež zaslužka. Vedeti je pomembno tudi, da je affiliate trgovina preko interneta definirana kot prodaja med proizvajalci in kupci iste države. To bo pomembno pri naslednji obliki trgovine.
- DropshippingDropshipping je po delovanju enak affiliate trgovini – delujete torej kot prodajalec oz. posrednik med proizvajalcem in kupcem. Razlikujeta se po tem, da je “proizvajalec” iz tujine in ne nujno iz iste države kot kupec.
Stiki med “delodajalcem” in prodajalcem so v takšnih primerih zelo redki, ali celo neobstoječi.
- Lead Generation spletne strani (oz. prodaja storitev)Prodaja storitev se ne izvaja preko spletne trgovine, a vseeno spada pod spletni marketing. Deluje tako, da zgradite neko spletno stran, ki je v celoti namenjena storitvi, ki jo ponujate – npr. tutorstvo, izdelovanje omar po meri itd.
Tudi Lead Generation strani nadzorujete sami in si sodelavce izbirate (če želite).
Spletna stran Prvafina.si je lead generation spletna stran – njihova prodaja poteka s pomočjo prispevkov | Faktoring
Spletna stran Prvafina.si deluje pod vodstvom Prve finančne agencije. Prodajajo torej storitve. Da s potencialnimi kupci navežejo stik, morajo ti ti z njimi vstopiti v kontakt tako, da pustijo “sled.”
Poglejte njihov prispevek za faktoring. Opazite, kje bi bralci lahko pustili “sled”?
Kako izbrati ustrezno vrsto trgovine za vas
Izbira ustrezne trgovine za vaš izdelek, storitev in za vas je sigurno eden najpomembnejših korakov v spletnem marketingu. Ker nadzorovanje spletne trgovine zahteva čas in vašo prisotnost, je pomembno, da najdete takšno vrsto trgovine, ki bo skladala z vašim življenjskim stilom.
Poglejmo si, kaj lahko upoštevate pri izbiri ustrezne vrste trgovine za vas.
Velika prednost “klasične” spletne trgovine je njena fleksibilnost. Če kakšen izdelek preprosto ne uspeva v prodaji, ga lahko brez problema odvzamete s polic in nadomestite z drugim. Seveda za dobavo vseh izdelkov skrbite vi – prav tako pa ste zadolženi za dostavo. Nekateri se morda ne vidijo v dnevnem stiku s kupci, ali pa nimajo časa.
Tukaj se tudi vidi prednost affiliate in dropshipping prodaje, saj stika s kupci nimate. Prav tako v tem primeru niste zadolženi za dobavo izdelka.
Slaba stran teh oblik pa je pomanjkanje stika z delodajalcem. V tem poslu namreč pogosto pride do prevar.
Ostane nam še Lead generation prodaja, ki pa ima večinoma enake prvine kot “klasična” trgovina preko interneta. Sami se namreč odločate, kaj bote prodajali, kako boste to ponudili kupcem in določali ceno.
Spletna stran Ebonitete.si in njihova spletna trgovina | Izkaz poslovnega uspeha
Spletna stran Ebonitete.si se prav tako ukvarja s prodajo bonitet, torej storitvijo. Njihov cilj s svojo spletno stranjo je torej izboljševanje vidljivosti. Tega so se lotili s pomočjo SEO ( o katerem bomo govorili še kasneje).
Bistvo je, da veliko spletnih trgovin do uspeha pride s pomočjo spletne optimizacije. Poglejte njihov optimiziran prispevek Izkaz poslovnega uspeha na povezavi.
Trgovina preko interneta zahteva promocijo
Ko slišimo besedo “promocija” v kontekstu marketinga, hitro pomislimo na najbolj očitno oglaševalno desko z velikim napisom “BUY ME!!!”
Promocija za vašo spletno trgovino pa je lahko bolj delikatna (in učinkovita). Promocija je lahko SEO. To je brezplačno izboljševanje vidljivosti vaše spletne strani, z izboljševanjem uvrščanja. SEO oz. spletna optimizacija je v interesu prav tako narasla z razmahom spletne trgovine.
Promocija na Varcevanje-Energije.si s pomočjo SEO – Strešna okna
Že prej omenjeni SEO ali optimizacija spletnih strani, je zelo razširjen način izboljšanja vidljivosti spletnih trgovin. Spletna stran Varcevanje-Energije.si vse svoje vsebine na svoji spletni strani optimizirajo.
Takšen način promocije jim je prinesel neverjetnih 2 milijona obiskovalcev mesečno. Poglejte, kako izgleda primer njihove vsebine na povezavi strešna okna.
Osnove SEO si lahko npr. pogledate v spodnjem posnetku – pomagalo vam bo razumeti kako deluje trgovina preko interneta.