Spodaj so zapisani nekateri nasveti za vse tiste, ki jih zanima uspešna spletna prodaja preko spletne trgovine.
Glede na to, da je izdelava spletnih trgovin in nastajanje vedno novih spletnih strani, ki ponujajo svoje izdelke, v obliki spletne trgovine, iz dneva v dan, vedno več, smo se za naš tokratni blog prispevek, odločili podati nekaj nasvetov za vse tiste, ki se na pot postavljanja spletne trgovine šele podajajo. Vsebina pa zna priti prav tudi vsem tistim, ki že imajo spletno trgovino postavljeno dlje časa, a nekako niso povsem zadovoljni z njenimi prodajnimi rezultati.
Uspešna spletna prodaja preko spletne trgovine
Kako zasnovati in strukturirati spletno prodajo preko spletne trgovine?
V kolikor smo v poslu spletnega marketinga, šele na začetku svoje poti, je nedvomno najbolje, če si prve primere uspešno delujočih spletnih trgovin, ogledamo kar na slovenskem trgu. Če ne drugo, bomo na tak način, hitro pridobili “občute” kaj je tisto kar je prisotno na vseh spletnih trgovinah in kaj tisto kaj na tistih, ki ne delujejo.
Glede na to v kateri dejavnosti, nameravamo prodajati svoje izdelke preko spletne trgovine, si najprej oglejmo konkurenčne spletne trgovine:
- če smo npr. v dejavnosti prodaje oblačil, si bomo najbrž ogledali spletne trgovine kot so glammy.si, manzara.si, cissila.si, super-punca.si, ipd…. To so spletne trgovine, ki so specializirane za prodajo oblačil preko interneta in v kolikor imamo namen tudi samo prodajati “samo oblačila”, je priporočljivo, da se pri pregledu konkurence obrnemo na sebi podobne.
- v kolikor imamo namen našo spletno trgovino kasneje razširiti z več produkti iz povsem drugačnih branž, je prav, da si ogledamo kako imajo strukturo svoji spletnih strani zasnovane spletne trgovine s širšo ponudbo. V tem primeru si oglejmo spletne strani kot so npr mimovrste.si, mercator tehnika, ipd…
- za začetnike v spletni prodaji se priporoča, da svojo trgovino najprej usmerijo čimbolj nišno in, ko na njej vzpostavijo uspešno prodajo, naj dodajo nove produkte in programe v svojo trgovino.
Kako izbrati ime spletni trgovini in ime internetne domene za trgovino?
V kolikor že v začetku vemo, da bo naša spletna trgovina specializirana za neko, točno določeno in ozko področje (in je ne nameravamo širiti s široko ponudbo vseh mogočih izdelkov), lahko mirno posežemo po imenih, ki že z besedo nakazujejo za kakšno vrsto produktov gre v naši trgovini.
Če npr. nameravamo spletno trgovino postaviti za to, da bomo v njej prodajali naravna zelišča, ne bo nič narobe, če tudi ime spletne domene poiščemo na to besedo; npr. naravna-zelisca.si (v kolikor seveda ime spletne domene še ni zasedeno). Če je ime nam želene spletne domene zasedeno, se lahko igramo z nam želenim imenom, podobnimi besedami in izpeljankami: npr: moja-naravna-zelisca.si. Ali pa eko-naravna-zelisca.si.
Katero vrsto končnice uporabiti pri izboru spletne domene za spletno trgovino?
V koliko nameravamo nastopati le na slovenskem trgu, poskušajmo poiskati spletno domeno, ki ima končnico .si, v kolikor je naš srednjeročni načrt prodajati tudi na drugih trgih (recimo Evrope), lahko že v začetku spletno trgovino odpremo na končnico eu.
Pri izboru imena spletne domene in imena spletne trgovine, upoštevajmo, da imajo naravna imena (recimo naravna zelišča) že nek volumen iskanj in bo zate lažje tudi našo spletno trgovino uvrstiti na višje pozicije v iskalniku Googlu (ki ga tako ali tako večina ljudi uporablja za brskanje in iskanje informacij po spletu).
Je pa po drugi strani slabost, če izberemo t.i. generično ime, v tem, da se bo naša spletna stran, znašla v isklaniku Google ob naši konkurenci, ki prav tako prodaja, v tem primeru naravna zelišča.
Če izberemo brand, se pravi ime, ki si ga za našo spletno trgovino, izmislimo sami, bomo sicer uvrščeni s ključno besedo branda, zelo hitro na prvo mesto Googla, a bo v prihodnosti mnogo energije morali biti usmerjeno v to, da naš brand postane prepoznaven. Prednost izbire brand imena za splento trgovino pa je tudi v tem, da lahko v prihodnosti mirno dodajamo kakršnekoli produkte, saj naša domena ne asociira z nobenim, natančno specificiranim produktom oz. dejavnostjo.
Za še več informacij o učinkoviti in predvsem delujoči spletni prodaji, priporočamo, da obiščete spletno stran, na povezavi. Na njej so na zelo razumljiv način opisane 4 točke o katerih se splača razmisliti, še preden se zapodite v izdelavo same spletne trgovine.
p.s.: da boste znali v svoji branži ločiti uspešne in delujoče spletne trgovine od tistih, ki to niso, prilagamo spodaj video portala varninainternetu.si, ki zelo nazorno in razumljivo prikazuje elemente lažnih spletnih trgovin
Ključne besede: uspešna spletna prodaja preko spletne trgovine