Spodaj za vse tiste, ki jih zanima delo v spletnem marketingu, opisujemo nekaj izkušenj kako je delati v spletnem marketingu.
Spletni marketing se sicer loči na svoj plačljivi nastop preko plačljivih oglasov npr. Adwords, Facebook kampanje, itd in na neplačljivi del, ki ga sicer izvajamo vsi, ki se spletnega marketinga šele začenjamo iti in si svojo mrežo dotoka spletnih obiskovalcev šele postavljamo.
Spletni marketing je in ni lahek.
Sicer pa to velja za vse branže.
Na začetku je težko, še posebej, če vi v tem poslu sam in ne veš točno kaj sploh je treba delati, da so v marketingu neki rezultati.
Sčasoma človek pridobi občutek kaj na spletu deluje in kaj ne. Bolj kot pa čas mineva, bolj pa začnejo v ospredje vstopati sposobnosti organizioranja dela, logistike, če gre za prodajo fizičnih produktov in pa druge sposobnosti.
Neplačljivi nastop v spletnem marketingu v večini primerov pomeni postavitev in izdelavo spletne strani preko kakšnega znanca, ki se s tem ukvarja ali pa izdelavo spletne strani kar preko kakšnega portala, ki omogoča brezplačno domeno in poceni ali zastonj gostovanje spletne strani.
S časoma večina takšnih nakupov sicer rezultira v tem, da se domene in gostovanja prestavijo na plačljive, hitrejše in bolj zanesljive strežnike tudi iz vidika varnosti, je pa hkrati res, da je pot začeti z breplačno domeno in gostovanjem, verjetno kar v redu, za tiste, ki s svojo spletno stranjo šele začenjajo.
Na ta način so stroški dela v spletnem marketingu v bistvu na začetku izničeni, edino kar nam bo pa res šlo in brez tega ne moremo, pa je naš čas, ki ga bomo posvetili v to, da bo naša spletna stran zaživela, da bo aktualna, ažurna in predvsem, da bo začela privabljati na njo tudi nek promet in obiskovalce.
Sicer je pritok prometa eden od največjih izzivov sploh postavljanja spletne strani – saj svetovne statistike govorijo, da je kar okrog 70% spletnih strani na svetu takšnih, ki ne dosegajo nad 200 obiskovalcev na dan.
Govorimo pa o organski spletni poti.
Med tisto peščico spletnih strani (30%), ki jim skozi leta uspe prebiti mejo 200 unikatnih spletnih obiskovalcev na dan, brez plačljivega oglaševanja, se nato pojavi nov spletni izziv.
Ki je za začetnika spret razmeroma težak, tisti, za katerimi izkušnja pa že je, pa jim bo šlo lažje.
Ta izziv se imenuje kako vse te obiskovalce spremeniti v kupce oz. še pred tem v inernetne sledi.
To pomeni, da si želimo, da čimveč naših obiskovalcev spletne strani dejansko poskušamo preko spleta pripraviti do tega, da na naši strani pustijo neko vidno sled (preko katere jim bomo potem poskušali nekaj prodati ali pa jim bomo preprosto servirali še več vsebin, da nas ne pozabijo).
Te internetne sledi, tako imenovane leads, pridobivamo na različne načine. Recimo, da omogočimo našim obiskovalcem, da si potegnejo iz naše spletne strani kak katalog, kak vroč trik ali nasvet ali kak primer iz prakse ali npr. naš cenik proizvodov in tako naprej.
Med ostale načine pridobivanja internetnih sledi sodijo tudi možnost, da na blogu na naši spletni strani omogočimo na primer komentiranje, deljenje naših vsebin na socialnih in družbenih omrežjih, med bolj zahtevne in verjetno že tudi stroškovne zahtevnejše načine pa sodi recimo ta, da damo za našo spletno stran izdelati neko aplikacijo, ki našim spletnim obiskovalcem koristi.
Če na primer prodajamo na naši spletni strani vgradne omare, si damo izdelati aplikacijo, ki uporabnikom omogoča izris vgradne omare in izračun cene – vendar v zameno za to, da pred izračunom pustijo svoj elektronski (veljaven) naslov.
Na ta način stranke oziroma obiskovalci dobijo informacijo o izrisu in ceni vgradne omare, mi kot podjetnik pa rast elektronske baze podatkov o naših obiskovalcih.
Tem nato recimo enkrat ali dvakrat na mesec pošljemo novice o naših novih produktih, akcijah ali, recimo, če imamo blog, preprosto nove zapise iz tega.