Varilni aparati znanih blagovnih znamk, kot so Lincoln Electric (na voljo v trgovini SQS), Miller in Hobart, so običajno zelo robustno in kakovostno izdelani. Če se z njimi ravna ustrezno, bi morali zagotavljati leta odlične uporabe. Vendar smo kot večina vedno previdni pri nakupu rabljene opreme. Še posebej pri nakupu rabljene električne opreme. In ker so varilni aparati električna oprema, je pri odločanju o nakupu rabljenega varilnega aparata treba biti še dodatno previden.
Kazalo
Če ste začetnik, če se le da, poiščite nekoga z izkušnjami. Nekdo, ki ima izkušnje z uporabo vrste varilnega aparata, ki ga iščete. To vam lahko prepreči, da bi takoj naredili napako. Ko so v igri rabljeni varilni aparati, pa lahko pomagajo tudi spodnji nasveti.
Videz
Zunanji videz rabljenega aparata je lahko ali pa tudi ne pokazatelj njegovega dejanskega operativnega stanja. Na zunaj je morda videti popolnoma nov, ima pa skrito notranjo težavo. Po drugi strani pa je lahko zunanjost opraskana, obledela, vdrta, poškropljena z barvo ali kako drugače videti obrabljena, a je aparat skoraj nov in ima za seboj zelo malo ur varjenja.
Eden od element, ki mora biti v dobrem stanju, je sprednja plošča. Sprednja plošča bo imela oznake, ki označujejo nastavitve amperaže. Vsebovala bo tudi vsa druga navodila, potrebna za pravilno nastavitev stroja za vsako posamezno opravilo. Če črke na plošči niso čitljive ali v celoti manjkajo, bo zelo težko spremeniti nastavitve s kakršno koli natančnostjo.
Vendar pa boste v primeru poškodb morda lahko kupili novo sprednjo ploščo – odvisno od starosti in modela. Opomba: ne pozabite fotografirati obrabljene sprednje plošče, preden bodo črke zbledele.
Napajalni kabel in varilni kabli
Nato preverite, ali so napajalni kabel in varilni kabli poškodovani. Varilci nenehno delajo z ostrimi, težkimi kosi vroče kovine, ki občasno padejo na te občutljive dele. Če je zunanja izolacija zaradi starosti poškodovana, zmečkana, manjka, se kruši ali otrdi, jo raje zamenjajte. Po možnosti pred prvo uporabo stroja.
Pozorno preglejte varilni ročaj zaradi morebitnih poškodb. Zlomljen varilni ročaj vas lahko izpostavi električnemu udaru, odvisno od vrste in poškodbe. Zamenjava ročaja za obločno varjenje je razmeroma poceni v primerjavi z ročaji, ki jih imajo TIG in MIG varilni aparati.
Amperaža in drugi kontrolni gumbi
Manjkajoči ali zlomljeni kontrolni gumbi in ročaji bodo zelo otežili prilagajanje nastavitev, če ne celo onemogočili. Zato je pametno, da se pred nakupom predhodno posvetujete s proizvajalcem, ali so še vedno na voljo novi gumbi ali ročaji za določen model.
Nadalje, preverite, ali se bodo številčnice dejansko obrnile skozi celotno območje, za katerega so bile zasnovane. Mehanizem za nadzor nastavitve jakosti toka običajno ni narejen tako, da bi ga lahko nastavljali med varjenjem. To lahko povzroči oblok v samem mehanizmu številčnice in povzroči resno škodo. Če začutite neravnine ali ugotovite, da je nadzor jakosti toka težko premakniti na kateri koli točki, ko ga obračate z najvišje na najnižjo nastavitev, se za nakup ne odločite.
Hladilni ventilatorji
Rabljeni varilni aparati z veliko delovnimi urami imajo lahko hladilne ventilatorje z obrabljenimi pušami ali šibke motorje. Ko ugotovite, da motor ventilatorja deluje, pozorno poslušajte, da ugotovite, ali iz ventilatorja prihajajo nenavadni zvoki. Obrabljeni ležaji in puše ne bodo zveneli tako tiho ali delovali tako gladko kot novejši.
Bodite zelo pozorni, ko se ventilator navija ob prvem vklopu in ko se umirja po izklopu. Če oddaja neobičajne zvoke, hladilnemu ventilatorju morda ni ostalo veliko časa. V primeru, da bi ventilator prenehal delovati sredi dolgega varjenja, bi pregrevanje glavnih komponent zlahka poškodovalo aparat, ki ga ni mogoče popraviti.
Aparati na motorni pogon
Rabljeni varilni aparat, ki ga poganja motor, je treba med pretresanjem nekoliko bolj natančno pregledati. Ga je bilo težko zagnati? Moder, črn ali bel dim iz izpuha bi moral biti resno opozorilo. Modri dim pomeni, da olje pride v zgorevalno komoro.
Preverite predvsem zgornje postavke (VIR 1)
Črn dim pomeni, da je mešanica goriva prebogata. Bel dim se pojavi le, če je motor vodno hlajen. Bel dim, ki izhaja iz izpuha, bi lahko signaliziral pregorelo tesnilo glave ali razpoko v motorju, zaradi katere je voda vstopila v valj.
Če se motor težko zažene, je lahko vzrok nekaj tako preprostega, kot so dobro uporabljene vžigalne svečke. Ali tako zapleteno kot obrabljeni batni obročki. Ena stvar, na katero morate biti pozorni, je seveda gorivo v rezervoarju. Nato se prepričajte, da so cevi za gorivo v dobrem stanju in da niso počene ali razcepljene. Odprtina v cevi za gorivo bo povzročila, da bo črpalka sesala zrak in gorivo ne bo prišlo do uplinjača.
Obrabljen valj ali obroči morda ne zagotavljajo zadostne kompresije, da bi se motor lahko zagnal in dobro deloval. Če menite, da je motor morda obrabljen, prosite za preverjanje kompresije v valju. Morali boste poznati pravilne specifikacije motorja, da jih preverite, da ugotovite, ali je kompresija znotraj pravilnega območja. Če je kompresija na vseh valjih dobra, lahko motor s počasnim zagonom ali grobim delovanjem potrebuje samo nastavitev, zamenjavo filtra ali komplet uplinjača.
Merilniki morajo biti v dobrem delovnem stanju. Če merilniki ne delujejo ali dajejo napačne povratne informacije, ne boste mogli ugotoviti, ali je motor v dobrem stanju.
Ali je baterija močna? Šibko baterijo bo treba kmalu zamenjati.
Kdaj nikakor ne kupiti rabljenega varilnega aparata?
Če motor ne deluje pravilno, to običajno kaže na težavo, ki jo je redko poceni ali enostavno popraviti. Nadaljujte z iskanjem. Vse možne stroške za vrnitev motorja v dobro delovanje je treba pretehtati glede na izklicno ceno.
Ali bodo rabljeni varilni aparati varili brez težav?
Vsak prodajalec, ki vam ne dovoli preizkusiti aparata, morda nekaj prikriva. Po drugi strani pa lahko pride do okoliščin, ko aparata pred nakupom ne boste mogli preveriti in preizkusiti.
Če vam je dovoljeno preizkusno variti z aparatom, poiščite konstantnost napetosti obloka. Varite nekaj minut pri različnih nastavitvah. Poiščite gladek in dosleden lok skozi čas. Vsa nenavadna nihanja napetosti, zvoki ali vonjave bi morali biti razlog za previdnost.
Nikoli ne škodi (oz. rabljeni varilni aparati to kar zahtevajo), če zahtevate poskusno obdobje, če aparata že ni mogoče preizkusiti na mestu. Preizkusno obdobje 48 ur bi morala biti povsem realna zahteva. Nič ne boste zgrešili, če vprašate!
VIR (1) Global EHS