Oglaševanje na internetu [preko spletnih iskalnikov]

Oglaševanje na internetu ponuja razne načine preko katerih podjetja dosežejo ciljno publiko. Mednje sodijo različni kanali spletnega oglaševanja s pomočjo katerih podjetja izvajajo aktivnosti z namenom pridobivanja kupcev ter posledično povečanja prodaje.

Kakšne vrste oglaševanja ponuja oglaševanje na internetu?

Oglaševanje na internetu je širok pojem, ki ga lahko razvrstimo na naslednje podsklope:

Oglaševanje na internetu preko spletnih iskalnikov

Če želimo svoje izdelke/storitve prodajati preko interneta, je pravzaprav nujno razumeti, da so spletni iskalniki glavno orodje pri nakupu. Pri tem seveda najprej potrebujemo svojo spetno stran, ki je osnova za oglaševanje na internetu.

Spletna stran

Spletna stran je ogledalo podjetja in glavno orodje, s pomočjo katerega kupca privabimo na stran in v nakup.

Spletna stran mora biti poleg tega, da je pregledna, razumljiva, prijazna za uporabo, privlačnega videza, tudi optimizirana za iskalnike. To v največji vpliva na obisk spletne strani in posledično na rezultate.

Optimizacija spletne strani (SEO) je proces v katerem izvajamo t.i. SEO aktivnosti:

  • On-site optimizacija spletne strani (SEO) se izvaja na spletni strani, kjer uredimo vsebine, oznake naslovov, slike, url-je, opise za iskalnike itd. v skladu s SEO pravili. Pri tem so pomembne ključne besede po katerih optimiziramo vsebine na strani. S tem si bistveno izboljšamo uvrstitev na iskalnikih, vendar pa za visoke uvrstitve potrebujemo še off-site optimizacijo.
  • Off-site optimizacija spletne strani (SEO) se izvaja izven naše spletne strani, na drugih spletnih stran, kjer gradimo povratne povezave na našo stran (na naše url-je). S tem močno vplivamo na premike naših izdelkov / storitev na iskalnikih.

Kakšne učinke prinaša optimizacija spletne strani?

Oglaševanje na internetu na način SEO optimizacije spletne strani prinaša mnoge pozitivne učinke za podjetja:

  • Izboljšanje spletne strani,
  • visoka uvrstitev spletne strani na iskalnikih (po ključnih besedah / izdelkih oz. storitvah),
  • povečanje obiska spletne strani,
  • pridobitev novih kupcev,
  • povečanje zaupanja v blagovno znamko podjetja,
  • povečanje prodaje.

Primer iz prakse: Oglaševanje na internetu za spletno trgovino Vitahemp

Vitahemp – spletna trgovina s konopljinimi živili in izdelki oglaševanje na internetu izvaja preko družabnih omrežij ter optimiziranja spletne trgovine za visoko uvrščenost na spletnih iskalnikih. Poleg tega redno pišejo tudi bloge, ki ravno tako veljajo za način pridobivanja publike na spletno stran. Na družabnih omrežjih izvajajo vsebinski marketing, kjer v objavah delijo uporabne nasvete. Pri optimizaciji so se fukusirali na njihove glavne produkte, ki se iščejo na iskalnikih. To je predvsem njihov produkt – konopljin čaj z zelišči. Na Google iskalniku mesečno konopljine čaje išče približno 720 ljudi mesečno, kar pomeni, da je njihov potencial prodaje čajev velik. Vendar, da dosežejo ta potencial, morajo več mesecev redno izvajati optimizacijo, s katero bodo prišli do prvih 10 ali 5 pozicij na Google. S tem si bojo v veliki meri izboljšali možnosti za večjo prodajo čajev in drugih izdelkov, kot so olje iz bio konoplje ter proteini iz konoplje.

Oglaševanje na internetu za proizvodno podjetje Univerzal

V proizvodnem podjetju Univerzal so izvajali optimizacijo spletnega mesta za slovenski in nemški trg približno 1 leto. Po analizi so ugotovili, da imajo na spletu največji potencial njihovi produkti volanski končniki, prav tako pa tudi strojna obdelava kovin. Z izboljšavami na spletni strani in blogi so stran optimizirali za iskalnike, tako, da jih naključni uporabniki iskalnika najdejo. Pri tem jim je pomagala digitalna agencija, saj je bilo poleg osnovne optimizacije na strani, potrebno delati več mesecev še povratne povezave. S tem so bistveno izboljšali obisk spletne strani ter kljub nestabilnim gospodarskim razmeram uspeli izboljšati prodajo v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Na nemškem trgu so s tem delom uspeli pridobiti nekaj novih kupcev za njihove proizvode vakuumske ventile – t.i. Vakuumsicherheitsventile.

Zakaj je SEO način oglaševanja boljši od plačljivih oglasov?

SEO optimizacija se izvaja s ciljem visoke uvrstitve spletne strani na iskalnikih po določenih ključnih besedah. Le-ta učinkuje po več mesecih rednega in kakovostnega dela, zato se marsikatero podjetje v želji po hitrih učinkih, odloči za plačljive oglase (npr. Google Ads). Vendar pa statistike kažejo veliko večjo naklonjenost organskim uvrstitvam, ki se dosežejo z optimizacijo spletne strani.

Iz zgornje slike je razvidno, da kar 85% uporabnikov spletnih iskalnikov, svoj klik nameni organskim uvrstitvam, in ne oglasom.

Zato je smiselnost vlaganja časa v organske uvrstitve vsekakor smiselna. Organske uvrstitve so posledica pravilne in kakovostne optimizacije spletne strani. Gre torej za zanesljiv način s katerim lahko izvajamo učinkovito oglaševanje na internetu.

Bloganje kot način privabljanja nove publike na spletno stran

Bloganje je postalo vse bolj pomembno za podjetja. Je pravzaprav prodajni kanal, preko katerega pridemo do novih kupcev. S pomočjo ustreznih orodij namreč, odkrijemo kakšne vsebine naši kupci iščejo po spletu, in na podlagi tega, izdelamo blog vsebine. Z blogi tudi pozitivno vplivamo na našo uvrstitev na iskalniku, saj v bloge vključimo notranje povezave na naše izdelke/storitve.

Blogi, ki so optimizirani na določene ključne besede skladno s SEO pravili in podajajo za bralca koristne informacije, so učinkovit način, preko katerega na iskalniku pridobivamo novo publiko na spletno stran.

Primeri bloganja

Primer bloganja digitalne agencije je blog zapis z naslovom: SEO optimizacija s praktičnimi primeri.

oglaševanje na internetu

Primer bloganja podjetja Univerzal za nemški Google: Spurstange wechseln.